sobota, 14 sierpnia 2010

Szybki i odświeżający deser z mascarpone

Kiedyś oglądałam program Gordona Ramseya. Nie pamiętam już który, ale zachwyciła mnie łatwość przyrządzenia przez niego bodajże tiramisu w kieliszku do martini (przynajmniej tak to zapamiętałam). Wszystko szybko, na pewno smakowicie i do tego ta prezentacja. Prawdę powiedział ten, który stwierdził, że najpierw je się oczami. Postanowiłam zapożyczyć ten sposób podania. Nie zrobiłam tiramisu, choć je bardzo lubię, ale stwierdziłam, że na te upały przyda się coś bardziej odświeżającego. Wprawdzie kieliszków do martini nie posiadam (jakoś przez te wszystkie lata się nie dorobiłam ich), to dzięki córce - smakoszce galaretek z bitą śmietaną - mam kilka pucharków. Właśnie w nich podałam ten deser. Najlepiej smakuje schłodzony.




Miętowo-cytrynowy-korzenny sernik w kieliszku


- 225g sera mascarpone
- opakowanie cukru waniliowego
- sok z połowy niedużej cytryny
- kilka listków mięty
- mały kubek śmietany 18%
- 10 ciastek korzennych
- 4 łyżki zimnej mocnej kawy


Na dno pucharka kruszymy dwa ciastka i zalewamy łyżką kawy. Śmietanę miksujemy z cukrem waniliowym, sokiem z cytryny i posiekaną miętą. Dodajemy do niej ser mascarpone i miksujemy jeszcze chwilę by składniki połączyły się w gładką masę. Przekładamy je do pucharka. Wierzch posypujemy okruszkami ciastka,dekorujemy miętą.

Smacznego!

P.S. Z podanych składników wychodzą około 4 porcje.

3 komentarze: