wtorek, 22 czerwca 2010

Tarta owocowa

Przepis na tę tartę miałam wrzucić znacznie wcześniej, jednakże obiecałam sobie, że nie będę wstawiać postów bez zdjęć. Niestety nie zdążyłam jej sfotografować, zniknęła w oka mgnieniu. Pan Domu stwierdził, że to najlepsze ciasto, oprócz tortu, który mu zrobiłam na urodziny, jakie kiedykolwiek jadł. A on nie lubi słodyczy. A przepis na nią jest naprawdę prosty.




Tarta z owocami


ciasto:
- 2 szklanki mąki
- 200g margaryny bądź masła
- niepełna szklanka cukru
- 1 jajko
- szczypta soli
- kilka kropel ekstraktu waniliowego


wypełnienie:
- budyń waniliowy
- dowolne owoce jagodowe


Wszystkie składniki na ciasto łączymy ze sobą. Musimy tylko pamiętać, żeby masło było zimne. Szybko zagniatamy, formujemy kulę, owijamy folią i wsadzamy na 30 minut do zamrażalnika. W międzyczasie przygotowujemy budyń i odstawiamy, żeby przestygł.
Ciastem wypełniamy formę do tarty tak, aby na jej brzegach powstała zakładka i nakłuwamy widelcem. Wykładamy na nie budyń oraz układamy owoce. Pieczemy w dobrze nagrzanym do 200 st. C piekarniku około 30 minut*.

Smacznego!

P.S. Czas ten jest dla piekarnika z termoobiegiem. W piekarnikach bez tego należy wydłużyć czas o jakieś 10 minut.

P.S2. Tym razem zdążyłam zrobić tylko jedno zdjęcie

2 komentarze: